Rapporter från helgen!

Vilken underbar helg det har varit för barnen.

Det började redan i fredags, sexorna hade disco i skolan, alltid lika roligt, eftersom Jasmine går i sexan började kvällen redan klockan 16;00 då vart det samling i gympasalen för dekoration och ljudkoll!! Hon hade haft två kompisar hemma innan för att göra sig snygga och det är ju inget problem för Jasmine, hon är ju alltid supersnygg =)

Timmie däremot tog det lite lugnt en stund framför tv:n, vid halv fem kom hans kompis som han skulle gå med till discot, de spelade lite data och gjorde sig sedan i ordning!

Jag cyklade ivär till jobbet och halv tolv ringer mobilen, barnen hade haft jätteroligt båda två, under tiden jag pratar så hör jag mobiler som piper, en massa sms strömmar in och barnen förklarar att det är olika kompisar som skriver!! Kul!

På lördag när jag kommer hem från jobbet packar vi i ordning Jasmines simsaker, hon ska på en tävling i Växjö, dom ska sova över, så det blir rätt mycket som ska packas!! Det spelar ingen roll om dom är borta en vecka eller en natt, det blir lika mycket packning oavsett!! Två stora väskor blev det. Klockan tio kommer bussen och hämtar henne!

Senare på kvällen kommer det lite vänner hit för att testa lite olika glögger, jag har gjort tacopaj, helt underbart gott!! Kvällen avslutas med att Vi kollar på stjärnor på is med glögg och pepparkakor, mysigt!! Jasmine ringer och talar om att hon vunnit en silvermedalj!

På söndag blir det ingen sovmorgon här inte, jag har tagit ledigt för att köra ner till Växjö för att kolla på simtävlingen, Mats och Timmie har innebandymatch och gör sig i ordning för den!! Jag får köra upp dom till gympahallen innan jag kör iväg på mitt håll, jag hinner precis in i simhallen när Jasmine ska simma 100 medley, en distans som hon persade med sex sekunder på en tävling förra helgen (och då tog brons) Denna dag går det inte riktigt lika bra, ingen medalj idag och tre sekunder över pers, men inget att hänga läpp för.

Jag och en annan mamma som oxå är och kollar åker in till stan och äter kinamat!! Gott!! Eftermiddagen börjar med 50 fjäril, Jasmines favoritdistans! Hon persar med en halv sekund (vilket är ganska mycket i simning) Kommer på fjärde plats bara 19 hundradelar från bronset!! Tävlingen avslutas med lagkapp 4*50 medley, där Jasmine simmar fjäril igen. Laget gör en klar seger och Jasmine kommer hem med även en guldmedalj!!

Timmie ringer och talar om att innebandyn har varit jättekul och att det även gått bra för dom!! Två matcher vunna med massa mål och en match spelades oavgjord, FIF vann dagens poolspel! Kul!!


På kvällen när barnen trötta krypit ner i sina sängar sätter jag och Mats oss i soffan dötrötta även vi, det är nästan lika jobbigt att sitta bredvid och höra på allt stim och stojj runt i kring vid olika tävlinger, på tv startar en bra film, som inte slutade förrän vid tolv!!

En underbar helg med många minnesvärda inslag =)

Kommentarer
Postat av: Elisabeth

Låter som en supermysig helg. Tuff men härlig! :-)

2008-11-24 @ 19:46:23
URL: http://bettanspysselblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0