10,5 timmars träning i veckan!! Är hon inte klok??

Igår var vi på föräldrarmöte i VSS, nya tränaren skulle presentera sig. Hon hade lagt upp nya träningstider och nya tävlingar. Jasmine har simmat fem timmar i veckan och nu helt plötsligt räcker inte det utan hon ska träna 10,5 timmar i veckan!! Helt sjukt. Träning måndag-torsdag och så lördag. Läxor och kompisar är då hänvisade till fredagar och söndagar. Trist. Jasmine är ju så rädd om sina kompisar och hon är definitivt inte villig att tillbringa så mycket tid i simhallen. Dessutom ska de på loven simma två pass om dagen. Det första mellan 8-10 på morgonen. Nu är det ju så att vi bor en bra bit utanför stan (20min med bil) jag och Mats jobbar heltid, hur fasiken ska vi kunna få in henne till stan?? Får väl ställa husvagnen utanför så får hon bo där. Nä detta är helt sjukt. Dom är ju bara barn. Då ska man inte satsa hela sitt liv på en sak.

Det får väl bli att leta efter en ny fritidssysselsättning åt henne. Vi pratar om dans och ridning. Jag tycker pardans, men Jasmine tycker streetdance. Trist bara när man lagt ner sex år av sitt liv på något man älskar och så förstör tränaren det på detta viset.

Kommentarer
Postat av: Jo

Men GUD!! Det låter ju helt otroligt mycket... Vad trist att det blir så... När man är så ung så måste man ju ha tid för kompisar, läxor, familjen och sig själv utöver sin "hobby". Hoppas att ni hittar något annat med humanare träningstider.

Jättefina Lo:s förresten, jag har varit inne många gånger men inte lämnat så mycket spår efter mig. Grattis till alla publiceringar, visst växer man!

2008-04-08 @ 17:30:05
URL: http://joscrapblogg.blogspot.com/
Postat av: Scrapmom

Men oj, vilken ökning! Tycker det borde vara högst individuellt hur mycket man vill träna, att ta i för mycket tar ju bara död på ungarnas lust.
Jag är ju en inbiten hästtjej och tycker helt klart hon ska prova ridning, det är ju dessutom lättare att styra antalet gånger/vecka. Dans är också kul, och jag måste hålla med J, streetdance verkar mycket roligare än pardans och man är ju dessutom inte beroende av någon annan då :-)

Hoppas det löser sig för er!

Kramar

2008-04-08 @ 18:07:00
URL: http://www.scrapmoms.blogspot.com
Postat av: orkidén

Men Lotta...detta är ju inte klokt. Kan hon hitta ett annat intresse så är det ju bra. Men samtidigt synd, för hon är ju duktig, superduktig. Vi får höras per tel tills nästa vecka. Kram.
:O))

2008-04-08 @ 20:16:23
Postat av: angelica - roha

Gud va tråkigt! Hoppas att det löser sig för henne på bästa sätt. Finns ingen möjlighet för henne att simma för nån annan klubb eller så?
Kram

2008-04-08 @ 21:31:50
Postat av: Lotta

Nä, vad tråkigt att det blir så. Inte klokt att dom kan begära så mycket träning av barn. Herre Gud, dom har ju annat i livet än träning i den åldern. Viktigt att dom rör på sig och tränar sånt dom gillar, men det får ju inte förstöra skola, kompisar och andra fritidsaktiviteter. Uruselt förslag av tränaren! Hoppas verkligen att hon hittar nåt annat kul.....Hon kan ju alltid börja scrappa....hehe....

2008-04-08 @ 22:33:12
URL: http://scrapparlotta.blogspot.com
Postat av: Anna Smid

Låter inte riktigt klokt att barn sa träna så mycket! Vart tar glädjen i det hela vägen då?! Och jag som är lärare tycker inte att det låter riktgtt bra att samla ihop alla läxor till helgen typ, för mycket handlar det ju om träna och repetera inte bara "plugga in". Testa nåt nytt!

2008-04-09 @ 05:29:54
URL: http://www.smid.zoomin.se
Postat av: Camilla/springsteen

ja de lät mycket!!!

har faxtist foamstamps hemma men de är så stora.. kanske ska satsa på ett par mindre oxå...

2008-04-10 @ 19:04:29
URL: http://millanros.blogg.se
Postat av: Lisbet

Jag har opererat mig och har inte åstakommit så mycket på sistone. Men nu känner jag att jag behöver inspiration så jag kör en ordentlig blogrunda för att titta om du skapat något nytt eller hittat på något annat som ger mig inspirationen tillbaka.

Ha en underbar helg

2008-04-11 @ 09:32:04
URL: http://digiscrapp.blogspot.com
Postat av: Tina

Grattis till publiceringen på scraputmaningen, superläcker Lo =)
Kramiz

2008-04-13 @ 14:14:56
URL: http://nenna81.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0