En sån underbar vår vi har!!

Tänk, att bara ta sig en kopp te och två skorpor och gå ut och äta frukost på min fina uteplats i 25 graders värme. Ja så bra har jag det just nu. Jag jobbar ju natt, så det innebär 25 grader varmt när jag äter frukost!! Spaljen är nu klar och jag blev fruktansvärt nöjd med den. Jag kan bara tänka mig att det blir ännu bättre när mina rosa rosor och hängsäljen kommer igång oxå. Lite fattas dock, det ska på metallhatter på stolparna.

image143

Min plantering av penseér. Timmie har valt färger, jag tycker det blev riktigt fint, särskillt den orangea, den bryter av så häftigt!! Pallkragen i bakgrunden med blommande gullvivor ska flyttas och göra plats för ett garage i sommar. Krukan i form av ett hjärta är fyndat på GeKås. Under åren har den blivit fint sliten.

image144

Min andra plantering av diverse perenner och lavendel på stam. Hoppas bara dom överlever vintern.

image145

Tack för titten!!


Kommentarer
Postat av: Me2

Kom hem till mig och bygg också !!!

2008-05-07 @ 17:06:40
Postat av: Essmo - Karin

Kikar in, vilken härlig trädgård/altan ni har!
o så mycke fina Lo´s det fanns o titta på här! =)

Ha det så gott! Mvh Karin =)

2008-05-07 @ 20:29:42
URL: http://essmos.blogspot.com/
Postat av: Lotta

Åh, vad härligt att kunna sitta så ute och fika. Gott att jobba natt just nu va? Kunna gotta sig på dagarna, perfekt:)
Tack för din kommentar i min blogg, och angående punchinellan så köpte jag den på jommas krypin. Kolla, har du tur så kanske det finns kvar.
Ha det så gött på din uteplats imorgon, du kan väl tänka lite på mig då.....som går inne i en jäkla fabrik......
Kram

2008-05-07 @ 21:03:15
URL: http://scrapparlotta.blogspot.com
Postat av: Cilla Bark

Tjusigt!!! Men jag hade inte väntat mig något annat när du är i farten. Ha det bäst, så ses vi den 23:e.
Kramar från syrran.

2008-05-08 @ 07:43:06
Postat av: Lisbet

Är inte på inspirationsspan och tittar in hos dig för att se vad du har hittat på sedan sist. Det känns som länge sedan jag vart på ?span? men ibland så räcker inte tiden tid. Märker att jag scrappar som en kråka om jag inte är ute och hämtar inspiration från andra. Ha en skön torsdag.

2008-05-08 @ 14:43:06
URL: http://digiscrapp.blogspot.com
Postat av: Scrapmom

Vad fint ni har det! Spaljen ser superfin ut :-)

2008-05-08 @ 20:24:42
URL: http://www.scrapmoms.blogspot.com
Postat av: Willea

Så fint ni gjort! Härligt att kunna sitta där och filosofera nu när det är så fint väder :) Ville också tipsa om punchinella från Jommas, men såg att Lotta redan skrivit det :)! Ha det gott!

2008-05-08 @ 20:46:24
URL: http://www.willeasscrap.blogspot.com
Postat av: Tina Svensson

Hi
Det blev ju hur snyggt som hellst...inspiration...du är en idéspruta.
Tina S

2008-05-08 @ 22:25:24
Postat av: orkidén

Ja det var ju inte illa det här. Man skulle ha något liknande här där jag bor. fint är det med krukan och lyktan. Har du inget scrap eller vad det heter om ditt hus???
frååån
orkidén

2008-05-12 @ 16:33:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0