Attans vad dålig jag har blivit på att uppdatera!

Just nu har mitt liv tagit en skruv och jag har väldigt svårt att sova, utpumpad jämt och tappat lusten för det mesta.

Företaget jag (och Mats) jobbar på har det väldigt tufft just nu. Vi har<sedan December minskat vår personalstyrka med ca 30%,  Igår hade vi information om läget och det ser INTE ljust ut det kan jag lova. Vi behöver på ett eller annat sätt skära ner kostnaderna med ytterligare 20%. Det är ganska mycket! Själv är jag orolig för om företaget verkligen finns kvar efter semestern om det inte vänder snart.

Då jag sitter i den lokala fackstyrelsen så måste jag ju vara med om allt som händer vilket är skönt för då vet man ju hur läget är, men samtidigt är det svårt för man får ta väldigt jobbiga beslut som drabbar många människor.  Medlemmarna har varit på mig nu i flera dagar och tyckt och tyckt. Jobbigt. Den ene tycker si och den andre tycker så, hur ska man kunna göra alla till lags?

Nä, känner att jag behöver skriva lite possitivt oxå. Barnen har fått sina skriftliga omdömmen, vilket var kul. Första gången för oss. Timmie, som går i fyran, blev godkänd i samtliga ämnen, så skönt. Jasmine, som då går i sexan och har en fyrgradig skala, fick 5 MVG, och resten VG!!  Stolt mamma =) Vi firade med att åka och shopa  lite, jag och barnen.

Imorgon då vi är permitterade från jobbet ,med betalning =) , ska jag scrappa lite. Jag har en utmaning som jag gärna vill göra. Så kika in imorgon igen vet jag, kanske det finns något kul att inspireras av!!

Tack och hej, leverpastej!!

Kommentarer
Postat av: Elisabeth

Skulle skicka lite extra styrka till dig om det bara gick att göra per post...Förstår att det är tufft på många sätt nu.

Roligt med barnen i alla fall :-)

Här får de tyvär inget MVG eller liknande i sina skriftliga omdömmen, det är mest klarar av uppgifter, tar väl vara på lektionstiden osv...lite synd för nyfiken är man ju ;-) (har en grabb i 7:an)

Hoppas det vänder mot ljusare tider även för dig snart!

2009-03-19 @ 19:21:54
URL: http://bettanspysselblogg.blogspot.com
Postat av: MissGoldie

Vi har precis likadant på mitt jobb, så jag vet ur jobbigt det är! Vi är mitt inne i förhandlingar just nu och ca 20 pers ska bort...hoppas bara inte jag är en av dem.

2009-03-20 @ 07:27:58
URL: http://missgoldies.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0